Friday, October 3, 2014

来讲一下,我对这起吵架事件的感受。我的人,是不喜欢去解释太多,所以从这件事上面,我也没有为自己去解释。你爱怎样想我,我不能阻止,可是让我看见的是,原来我在你心目中是酱的。很谢谢你的想法。

实不相瞒,我没有take you for granted,相反,i treat you as my super best friend. Because you take care of me whenever I were down, being supportive and so on. Therefore, to me, you are such a best friend and i live without you guys. But, surprisingly, to you, i am such a person “利用别人的人”,wow. I were shocked when i saw this. 

你知道吗,无论我多生气,我都不会写这句子。因为,是很伤人的。我的人很简单,只要你曾今讲一些伤害我的话,dont expect me to treat you as my best friend any more. 因为,哪怕有一天,你又再次讲我。I can't handle it okay ?

So, today i am going to talk about my feelings towards this issue “汤家明与永欣吵架事件". Actually, what I angry was your responsibility and time management. It's fine to me, if you told me that you are not free to help me or anything. I can do it on my own. But what you told me was different, you promised to pass me the 100 words by 10 or 11 something, because my english ended at 9pm. That why i were so mad about you, where is your responsibility ? I really hate doing things like this, you can tell me earlier that you are not free or anything instead of managing things in this way. So, you thought I angry is because of the 100 words, and i take you for granted or anything lah. Sam lam lah, i angry is because you cant handle things properly. Really sam lam i were the first one you told you this ? 就算,你不帮我写,我都不会生气你,真的以为我是那么的无理取闹?难道我是那么的不懂人情? 真的很生气,因为你很没有责任感。有的时候,你答应别人做了得东西,就不要拖。如果你真的有事情要忙,不得空,也要跟人家讲一声,而不是要等别人去问你。

其实那天我是很不舒服,可是为了要等你,我都没有去休息。怎知道你到最后跟我讲没有来。我都没有东西或生气你,到了晚上你连通知我都没有,还需要我去打给你问你怎样了啊。你竟然跟我讲,还没做。其实如你很忙,你可以跟我讲,我可以自己去做。可是你没有,你知道责任感是很重要的吗?你真的是以为,我纯粹只想要你要帮做功课,我当你是好朋友,你尽然酱跟我讲。我看到的时候,伤心到没有话讲。给一个like你,之前的友情真的是可以当shit.

你讲,如果要别人做东西,语气好一点,不要威胁别人。Hello, 我一开始问你可以帮我吗?请问我有大声跟你讲吗?我骂你的时候,是因为,我真的很dulan你没有责任感,完全不关你有没有帮我做。是好朋友才会骂你,不是朋友,连话都不想跟你讲。真的以为,我脾气真的坏到这样?有好好想过人家为什么生气。

可是我也不想跟你解释,竟然你都讲到我酱了,我也无话可说。被人家讲坏话,我经验多的是,多你一个也无所谓。只希望你以后与别人相处的时候,不要再这样了。真的不是每个人,都会愿意跟你讲真心话。尤其是你的大学,华人多的是,自然是非也很多。只希望你,大学过的充实一点,虽然我们不会再讲话。可是我也希望你好,希望你早日找到一个女朋友,能好好照顾你,让你的时间观念有进步。我永远都不会忘记你对我的好。谢谢你朋友。 



1 comment: